منتدى شباب الآزهر
أهلا ومرحبا بك
إذا أردت أن تكون عضو بيننا وأخ أخت لنا
لا تنسى قول الله تعالى (وما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد)
نتمنى لك قضاء أسعد الآوقات مصحوبه بالآجر والثواب إن شاء الله
منتدى شباب الآزهر
أهلا ومرحبا بك
إذا أردت أن تكون عضو بيننا وأخ أخت لنا
لا تنسى قول الله تعالى (وما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد)
نتمنى لك قضاء أسعد الآوقات مصحوبه بالآجر والثواب إن شاء الله
منتدى شباب الآزهر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى شباب الآزهر

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

بكره احلى فى طاعة ربنا

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
زمرده
أزهرى منورنا
أزهرى منورنا
زمرده

بكره احلى فى طاعة ربنا Empty
مُساهمةموضوع: بكره احلى فى طاعة ربنا   بكره احلى فى طاعة ربنا Emptyالأربعاء يوليو 06, 2011 3:21 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

انا الحمد خلصت الامتحانات ومش عايزه اضيع الاجازه فى حاجات مش مفيده

ففكرت اكتب الموضوع ده علشان يكون باب نعرض فيه اقتراحاتنا ونفيد بعض ونكون صحبه فى طاعة الله ورسوله

وانا حسمح لنفسى اكيد بعد اذن حضراتكم انى اكتب اول اقتراح نعمل جدول لحفظ ومراجعة القرأن الكريم كل يوم نص جزء واللى يقدر يزود يزود

وطبعا ده مش حياخد وقت كتير يعنى ساعه ولا اثنين من 24ساعه

مش حاجه ويارب الفكره تعجبكوا

وانا دلوقتى مستنيه اقتراحتكم حنعمل ايه فى بقيت اليوم علشان الوقت ده حنتحاسب عليه فلازم نستغله فى طاعة ربنا علشان يكون لينا مش علينا

مؤمن
Admin
Admin
مؤمن

مُساهمةموضوع: رد: بكره احلى فى طاعة ربنا   بكره احلى فى طاعة ربنا Emptyالأربعاء يوليو 06, 2011 5:54 am

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

اولا حمد لله على سلامه حضرتك ورجوعكى سالمه

ثانيا ناتمىن من الله عزوجل ان تكونى وفقت غايه التوفيق فى امتحان الثانوية الازهريه العلى هذا العام فنعقد عليكى وعلى رينو والازهريه ومحمد حسن والمارشيل ميد ونورهان

نعقد عليكم جميعا آمال عريضه ونثق تمام الثقه أنكم باذن الله لن تخذلونا فأنتم فرحتنا هذا العام بارك الله فيكم وربنا يارب يفرحنا بيكم

ثالثا

يا لروعة الموضوع

ويا لروعة الفكره

الفكره أبهرتنى للغايه جزاكى الله كل خير وبارك الله فيكى

تسميع نصف جزء من القران الكريم شيئ رائع للغايه

اسمحى لى باضافه بعض الاقتراحات بارك الله فيكى

هناك موضوع لعضوه المنتدى الازهريه بارك الله فيكى فى قسم الثانوية الازهريه بعنوان تجربتى مع الثانويه ما {ايكم ان نفعل هذا الموضوع وحضرتكى انهيتى الامتحان امس فقط نريد ان تذكرى تجربتك مع الثانويه لكى نفيد كل ما هو مقبل على هذا العام الجديد الجميل اذكرى كل شيئ كيفيه المذاكره تنظيم الوقت مواجهه المصاعب كل شي انقلى خبرتكى الشخصيه خلال هذا العام باكمله فى هذا الموضوع الرائع الذى تسحيقه عليه الاشاده العضوه الازهريه بارك الله فيها

ثانيا سيتم باذن الله عمل مسابقات دينيه وثقافيه والفائز فيها سيتم منحه اوسمه لخلق روح المنافسه الشريفه بين الاعضاء (( وفى ذلك فليتافس المتنافسون ))

ثالثا سيتم عمل مسابقه لافضل موضوع كتبه عضو من كتابته وسيتم تثبيت افضل موضوع فى الاسبوع وكذلك فى الشهر وسيتم منح كاتب العضو وساما لتشجيع الاعضاء وزيادتهم الثقه باقلامهم نريد مواضيع من كتابات العضوهع نفسه مثل موضوع حضرتك هذا الرائع الذى استحق التثبيت وعن جداره

أكتفى بتلك الاقتراحات حتى لا اطيل على حضرتك وحتى اترك المجال لاقتراحت اخرى من الاعضاء

أنهيتم امتحاناتكم لكن ما زلنا نحن طلبه جماعة الازهر نمتحن لا تنسونا من صالح دعائكم يعلم الله وحده انى كنت ادعو لكم كلا باسمه

أسئل الله التوفيق للجميع

حاز شرف تنسيق هذا الموضوع الرائع مؤمن

وتم التثبيت نظرا لروعته

وفى انتظار جميع الاقتراحات التى سينظر لها بعين الجديه وسيتم تنفيذ كل ما سيجد انه صالح للمنتدى وفى الامكانيات المتاحه وفيه افاده دينيه وعلميه وثقافيه للجميع

وعذرا للاطاله بارك الله فيكى يا زمرده

زمرده
أزهرى منورنا
أزهرى منورنا
زمرده

مُساهمةموضوع: رد: بكره احلى فى طاعة ربنا   بكره احلى فى طاعة ربنا Emptyالأربعاء يوليو 06, 2011 5:57 pm

طبعا فى الاول الله يسلمك والحمد لله علىالامتحانات اكيد ان شاء الله حشارك فى موضوع الازهريه ويارب اعرف افيد غيرى ا اقتراحات مفيده وبناءه اشكرك عليها وربنا يوفقكوا فى الامتحانات وما تقلوش عن امتياز وشكرا على التثبيت وانا عندى اقتراح يارب يفيد طبعا احنا عارفين ان الدين المعامله فلازم نعامل بعض كويس ونسامح ونغفر (انا عارفه ان السماح صعب )بس لازم نسامح ونغفر علشان اكيد كلنا محتاجين سماح ربنا وغفرانه ومستنيه تفاعل باقى الاعضاء
sarahbosy
Admin
Admin
sarahbosy

مُساهمةموضوع: رد: بكره احلى فى طاعة ربنا   بكره احلى فى طاعة ربنا Emptyالثلاثاء يوليو 12, 2011 3:11 am

منوره يازمرده
وجزاكى الله الخير كله
إن شاء الله ربنا يقدرنا ونتابع
سأعود بإذن الله
https://alazharyouth.yoo7.com
مؤمن
Admin
Admin
مؤمن

مُساهمةموضوع: رد: بكره احلى فى طاعة ربنا   بكره احلى فى طاعة ربنا Emptyالثلاثاء يوليو 12, 2011 9:52 am

وسنبدأ من الان باذن الله تعالى

هناك موضوع فى قسم شغل عقلك عباره عن مسابقه جميله سؤال والمطلوب من الاعضاء الجواب سيتم تفعيل هذا الموضوع

وهناك أوسمه لكل اجابه صحيحه

كما تم بالفعلل منح وسام أفضل موضوع فى الازانه الاخيره

لكى يا زمرده والموضوع هوهذا الموضوع كأفضل موضوع من كتاباتكى

وفى انتظار التفاعل والمشاركه من الجميع

كما تم منح وسام المسابقه الدينيه للعضوه نورهان عن موضوعها فى قسم شغل عقلك

وكم جميل حقا كما ذكرتى أنن ننقى قلوبنا ونصفيها

خاصه اننا سندخل على شهر مبارك معظم

كم جميل لو بقينا اطهار انقياء

كما جميل أن تقدر على الانتقام ولكن تعفووتصفح

انى احب جدا أن اكون قادرا على الانتقام ولكن أصفح وأفو

اجد سعاده غامره فى ذلك

بكل صدق ان شعورى بالصفح أجمل من شعورى بالانتقام

والقوه الحقيقة تكمل فى الصفح وليس الانتقام

جزاكى الله كل خيرا وبارك الله فيكى يا زمرده

مشتاقة للقاء الله
مدير عام
مدير عام
مشتاقة للقاء الله

مُساهمةموضوع: رد: بكره احلى فى طاعة ربنا   بكره احلى فى طاعة ربنا Emptyالثلاثاء يوليو 12, 2011 12:57 pm

جزاكى الله خيرا اختى زمردة

ويارب يحقق لك ولى وكل المسلمين ما نتمنى

موضوعك جميل للغاية

باذن الله اوعدك اول مااعرف اقتراح مفيد مش هبخل بيه على هذا الموضوع الرائع

وبالنسبة للاقتراحين بتوعك بفضل الله بنفذه وخصوصا موضوع التسامح لسه عن تجربة قريبة جدا حصل معايا

بعد الامتحانات علطول
مؤمن
Admin
Admin
مؤمن

مُساهمةموضوع: رد: بكره احلى فى طاعة ربنا   بكره احلى فى طاعة ربنا Emptyالأربعاء يوليو 13, 2011 3:26 am

وبالمناسبه

موضوع اجمل تصميم ما زال مفتوحا نرجو المشاركه

وأفصل تصميم سيتم منحه وساما

وبالله التوفيق

والشكر موصول لكى يا زمرده بارك الله فيكى

زمرده
أزهرى منورنا
أزهرى منورنا
زمرده

مُساهمةموضوع: رد: بكره احلى فى طاعة ربنا   بكره احلى فى طاعة ربنا Emptyالأحد يوليو 17, 2011 3:37 am

[/center]اسفه جدا على التأخيربجد كنت تعبانه والحمد لله دلوقتى خفيت واشكركم جميعا على تواصلكم مع الموضوع وشكرا على الوسام ويارب اكون استحقه ومبروك ليكى يانورهان على وسام. وارجوا من الجميع انهم يدعوا لكل اللى فى الثانويه ان ربنا يطمنهم خير. واود ان اكتب اقتراح اخر ارجوا من الله ان ينال اعجابكم ويفيدكم وهو الحقيقه متصل مع الاقتراح اللى قبلوا عن السماح ياريت اللى نسامحه نتصل بيه ونقولوا ان احنا سامحناه وبكده حنكون شجعناه انه كمان يسامح غيره ونتصل كمان باهلنا نسال عليم ونحاول ان نوصل ارحامنا مش حنخسر كتير مكالمة تليفون تكفى بس اكيد حنكسب كتيييييييييييررررررررررر . بصراحه اناكنت بستنا اصحابى هما اللى يكلمونى وبقول لنفسى ليه انا اللى اتصل واسأل عليهم المفروض هما اللى يتصلوا انا كل مره اللى بتصل لو بيحبونى حيتصلوا يسالوا عليا وما كنتش بفكر يا ترى ليه مش بيتصلوا يعنى نسيونا انا مكنتش فارقه فى حياتهم للدرجاتى بجد كتير بيعملوا زى بس انا لما كلمتهم وقالولى اعذارهم سامحتهم بس سألت نفسى انا ليه ظنيت فيهم الظن ده وفى الاخر طلعت انا اللى غلطانه ولما قالولى طب احنا لينا اعذار طب فين عذرك ما قدرتش ارد حقول ايه كنت فاكره ان انتوا نسيتونى فقلت انساكم كمان كل اللى قولته اسفه سامحونى وبالرغم من كده الحمد لله سامحونى وبعد كده اتعلمت من غلطتى يارب انتوا كمان تكونوا استفدتوا منها . [ce
مؤمن
Admin
Admin
مؤمن

مُساهمةموضوع: رد: بكره احلى فى طاعة ربنا   بكره احلى فى طاعة ربنا Emptyالأحد يوليو 17, 2011 5:19 am

حمد لله على سلامتك نتمنى من الله أن تكونى الان افضل باذن الله

صدقتى حقا كم جميل أن نتسامح بل ونتصل به لنقول له سامحتك

شعور جميل قوه وان رآها الناس ضعف

عامنى الناس أن التسامح ضعف وعلمتنى الحياه ان التسامح قوه حتى وان سماها الاخرون ضعف

بكره احلى فى طاعة ربنا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اه لو تعرف مغفرة ربنا اد ايه
» اه لو تعرف مغفرة ربنا اد ايه مقطع جميل للشيخ حازم شومان
» احلى مسجات لاحلى عيد
» احلى صورة ممكن تشوفيها .. تعالى وقول ما شاااء الله